Realizarea unui Studiu al Opiniei Angajatilor presupune urmatorii pasi:
- STABILIREA DIMENSIUNILOR pe care se va realiza cercetarea, si care se vor regasi in structura Raportului.
- DESIGNUL CHESTIONARULUI – este faza de proiectare a chestionarului structurat, impreuna cu Clientul
- TESTAREA (si RE-DESIGNUL) CHESTIONARULUI – este recomandabila testarea pe un grup-pilot, astfel incat sa ne asiguram ca nu vom inregistra diferente de interpretare datorate limbajului sau semanticii folosite.
- COMUNICAREA SCOPULUI SI A METODEI STUDIULUI EOS CATRE ANGAJATI – modul in care angajatii percep efectele studiului este unul din factorii critici pentru succes. Daca acestia cred/sunt asigurati ca in urma lui se vor produce imbunatatiri in climatul organizational, este foarte probabil ca se vor implica cu sinceritate.
- CULEGEREA DATELOR – completarea chestionarelor de catre angajati.
Oferim mai multe metode de culegere a datelor:
- Online, in anonimitate - participantii primesc un email in urma caruia se conecteaza pe un site securizat, fara a-si declina identitatea, si completeaza chestionarele;
- Online, individualizate - participantii completeaza chestionarele online, lasand si date de identificare;
- Electronice, in anonimitate – primite pe email si tiparite de fiecare participant, completate pe hartie si depuse in urne preluate la final de consultantii nostri;
- PaP, in anonimitate – “pen and paper” - participantii primesc chestionarele tiparite in plicuri, urmand parcursul de la punctul anterior.
- PROCESAREA, ANALIZA SI INTERPRETAREA DATELOR
- RAPORTUL FINAL AL STUDIULUI – acest raport va fi insotit si de recomandari privind modul de comunicare a rezultatelor catre angajati.