90% din companiile clasate in topul Forbes 1000 folosesc in mod uzual Feedback-ul 360°.
Acesta se poate folosi pentru:
- Evaluarea competentelor liderilor - acest proces este recomandabil pentru a identifica care sunt punctele forte ale acestora, si pentru a determina competentele ce trebuie intarite prin programe de dezvoltare. Se pot detecta probleme care pot avea impact organizational, sau masura alinierea comportamentelor cu valorile si prioritatile organizatiei.
- Dezvoltarea personalului angajat – cea mai frecventa utilizare. Dupa definirea competentelor necesare indeplinirii obiectivelor de business, feedbackul multi-sursa va arata ecartul de competente si va da posibilitatea concentrarii planurilor de dezvoltare a resurselor umane pe competentele esentiale.
- Planurile de succesiune/descoperirea angajatilor cu potential pentru a ocupa pozitiile-cheie identificate in organizatie.
- Evaluarea performantei trebuie sa se concentreze pe doua elemente: determinarea rezultatelor tangibile obtinute de angajat, precum si a actiunilor/comportamentelor care au condus la aceste rezultate (- aici utilizam Feedback-ul 360°)
- Compensatii si Beneficii – sunt companii care folosesc acest instrument pentru decizii legate de cresterea salariului sau bonusuri. In acest caz insa, Feedback-ul 360° va pierde din aura sa de instrument atasat proceselor de dezvoltare profesionala.